5 propozycji na dobry początek dnia

Dobrze spaliście? Wyglądacie na zmęczonych! Czyżby zła noc? Musicie wiedzieć, że istnieją sposoby na uniknięcie tych pytań z samego rana. Nawet, jeśli rano jest poniedziałek.

Nie każdy czuje się rano świeży jak skowronek z różnych powodów: niespokojnego snu, obfitej kolacji, gorączkowych rozmyślań przed zaśnięciem. Chcielibyście świata bez trudnych pobudek? Takiego, w którym nikt nie uświadamia Wam, jak źle wyglądacie rano? Świata, w którym nie wstaje się lewą nogą.

To nie jest niemożliwe!

1) Nie torturujcie się od rana. Wybierzcie łagodny sygnał budzika. Niby drobiazg, ale może wpłynąć na Wasz dzień. Wiele osób ma zwyczaj odwlekania godziny pobudki, zaczynając od postanowienia - wstanę poł godziny wcześniej, potem dziesięć minut, ok, o zwykłej porze, dziesięć minut później. I jest już za późno! Krótko mówiąc po pierwsze: usuńcie budzik ze stolika nocnego. Po drugie... czy na pewno chcecie dręczyć swoje uszy głośnymi i dzwoniącymi budzikami? Spróbujcie ustawić je tak, by stopniowo narastała głośność sygnału. Może użyjcie w tym celu ulubionej piosenki? To samo zróbcie ze światłem, wybierając lampy, które zwiększają powoli intensywność światła. Słodkiego przebudzenia, słodkiego dnia.

2) Pielęgnacja urody. To prawda, że w niektóre dni wszelkie zabiegi upiększające wydają się stratą czasu, biorąc pod uwagę, że jedyną osobą, która może zauważyć Wasze starania, jest szef lub kolega z sąsiedniego biurka. Dbanie o siebie poprawia jednak nastrój, nawet jeśli był to czas spędzony tylko po to, by zobaczyć własne odbicie w witrynie sklepowej. A jeśli po pracy otrzymaliście nagłe zaproszenie, nie poczujecie się nie na miejscu i nie pożałujecie, że poświęciliście swej urodzie dodatkowe pięć minut poranka.

3) Woda z cytryną. Czasem piszą o tym różne magazyny, bez tłumaczenia, po co. Oto po co: w ten sposób uzupełnicie witaminę C i potas, które wspomagają układ odpornościowy i stymulują koncentrację. Taki poranny napój pomaga również oczyścić ciało. Jeśli woda jest ciepła, dobrze wpływa na trawienie. Spróbujcie! Rozświetlona skóra i większa produktywność gwarantowane!

4) Zjedzcie śniadanie. Są tacy, którzy budzą się głodni jak wilk i tacy, którzy rano nie są stanie nic przełknąć. Musicie jednak wiedzieć, że jeśli nie wprowadzicie do organizmu składników odżywczych, będziecie czuć się ospali przez cały dzień. Warto więc zjeść dobry, bogaty w składniki odżywcze posiłek, by być produktywnym przez cały dzień.

5) Wytnijcie mały kawałek czasu tylko dla siebie. Poza hobby i zajęciami na siłowni. Tylko rano znajdźcie dziesięć minut (wykorzystując fakt, że wiecie, jak używać budzika - punkt 1) i poświęćcie je… na nic istotnego. Zaplanujcie dzień, poczytajcie wiadomości lub nie myślcie o niczym. To chwila na kontakt ze światem. Możecie też spróbować jogi.

- Aswa Sanchalasana czyli pozycja jeździecka: wdech i wydech, połóżcie dłonie na ziemi, przyłóżcie lewą nogę do tyłu, zginając prawą i tworząc kąt prosty, kolano i podbicie lewej stopy na ziemi. Wyprostujcie plecy i patrzcie przed siebie.
- Kumbhakasana - pozycja stołu: rozciągnijcie ręce i nogi, jak przy pompkach. Wstrzymajcie oddech.
- Ashtanga Namaskara - powitanie 8 kończynami: wdech i wydech, zegnijcie kolana i oprzyjcie je na ziemi. Zegnijcie łokcie, aż klatka piersiowa i podbródek dotkną ziemi, ramiona będą prostopadłe do ciała, podczas gdy miednica zostanie uniesiona do góry.
- Urdhva Mukha Savanasana - pies z głową u góry: wykonując wdech i wydech wyciągnijcie klatkę piersiową, podpierając się rękami. Wygnijcie plecy, wyciągnijcie nogi i połóżcie miednicę na ziemi, opierając stopy o matę. Patrzcie przed siebie, utrzymując ramiona opuszczone i zrelaksowane.
- Adho Mukha Savanasava - pies rozciągnięty: wdech i wydech, podnieście miednicę, rozciągając nogi z tyłu, wyciągnięte ręce i dłonie spoczywają na podłodze, z ciężarem ciała dobrze rozłożonym między dłońmi i stopami.
- Aswa Sanchalasana - pozycja jeździecka: jak pozycja nr 4, z drugą nogą.

Czujecie się lepiej, prawda? Teraz możecie się cieszyć się tym pięknym słonecznym dniem.