5 sposobów na stres

Zawsze w biegu, zajęci, w trakcie pracy, sprzątający, coś robiący! Nasze codzienne życie jest gorączkowe, pełne niespodziewanych sytuacji, emocji i sprzecznych nastrojów, a satysfakcja przeplata się ze stresem. Przez cały czas jesteśmy przeładowani informacjami i żyjemy w stałym napięciu, co dotyczy każdej sfery naszego życia: domu, pracy i wolnego czasu.

Byłoby wspaniale przywrócić równowagę psychofizyczną i móc kontrolować stresowe sytuacje. Łatwo powiedzieć, ale nie martwcie się, istnieją małe sposoby, które mogą Wam w tym pomóc.

-    Życzliwość. Zarówno w sferze prywatnej, jak i publicznej. Według Carolina State University niezbędne jest komunikowanie się z życzliwością szczególnie w relacjach pracownik-pracodawca, m.in. w celu poprawy wyników osobistych.

-    Śmiech. To prawda, że śmiech jest dobry dla zdrowia! Za każdym razem, gdy śmiejemy się, w naszym ciele zwiększa się ilość endorfin uwalnianych przez mózg, a nasze ciało jest lepiej dotlenione.

-    Powtarzanie. Okazuje się, że powtarzanie gestów, ruchów, zdań lub słów jest prawdziwym antidotum na stres.

-    Nie dla ekranu. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Göteborgu wykazały, że zbyt długie spędzanie czasu przed ekranem telefonów komórkowych i komputerów powoduje problemy ze snem.

-    Obiad w spokoju. Jedzenie to przyjemność, nawet podczas przerwy w pracy. Usiądźcie przy stole, nie spieszcie się, cieszcie się lekkim i zbilansowanym lunchem, bogatym w węglowodany, witaminy i białka.

-    Zacznijcie od siebie. Wyłączcie się i całkowicie poświęćcie się robieniu tego, co kochacie. Skorzystajcie z jesiennej atmosfery, aby zmienić swój dom w przytulne gniazdo, miejsce, w którym możecie czuć się bezpiecznie. Bo wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.

Ciekawostka.
W każdą pierwszą środę listopada obchodzony jest Dzień Świadomości Stresu w Ameryce. Powstał, aby uświadomić wszystkim, że należy o siebie zadbać i postarać się ograniczyć stres w trosce o siebie i swoje życie. Każdy ma więc okazję do refleksji, analizy, by świadomie zarządzać czynnikami powodującymi stres.