Czysta sypialnia oznacza dobry sen

Czysta sypialnia to podstawa dobrego snu i wypoczynku, a od nocnego relaksu zależą nasze samopoczucie, wydolność i wydajność całego ciała. Dlatego sprzątaniu miejsca naszego nocnego wypoczynku należy poświęcić szczególną uwagę. Polecamy zastosować się do kilku poniższych zasad:
●    Urządzenie sypialni - nie powinna być przeładowana niepotrzebnymi meblami: łóżko, komoda, stolik nocny i szafa  to absolutnie wystarczający zestaw.  Ubrania powinny być zawsze schowane, na komodzie ograniczmy ilość stojących gadżetów - niech będą to tylko najbardziej potrzebne gadżety. Mile widziane w sypialni są kwiaty doniczkowe, które wprowadzają atmosferę spokoju i dobrej energii, oczyszczają z kurzu i dwutlenku węgla. Szczególnie polecamy: jaśmin, lawendę, gardenię i kaktusa.
●    Łóżko - to najważniejszy mebel w sypialni i istotne  jest, aby ścielić je codziennie. Pościel należy zmieniać przynajmniej raz na dwa tygodnie, regularnie prać pledy, koce i narzuty, na których gromadzą się roztocza, cząsteczki kurzu i chorobotwórcze zarazki, poza tym codziennie trzeba je trzepać poza sypialnią. Należy też pamiętać o czyszczeniu i dezynfekcji materaca oraz praniu poduszki. 
●    Kurz - gromadzi się w każdej szczelinie, w każdym zakamarku, dlatego jego usuwanie nie powinno odbywać się tylko podczas sobotnich porządków, ale codziennie. Regularnie pierzcie zasłony i firanki, jeśli ich nie macie - brawo, uniknęliście poważnej bomby alergizujacej. W takiej jednak sytuacji należy wycierać żaluzje i rolety. Jeśli lubicie położyć stopy na miękkim podłożu wstając z łóżka, na pewno jest u Was wykładzina i dywan, które trzeba regularnie odkurzać i w miarę często prać. Bardziej ekonomiczna i ekologiczna jest więc podłoga, którą trzeba myć i dezynfekować raz w tygodniu. Starajcie się nie czyścić powierzchni sypialnianych środkami komercyjnymi, które charakteryzują się wysoką zawartością substancji chemicznych, działającymi alergizująco. Domowym sposobem można sporządzić równie skuteczne, na pewno zdrowsze i ładniej pachnące preparaty.
●    Powietrze sypialni - wietrzyć, wietrzyć i jeszcze raz wietrzyć. Warto mieć w sypialni pochłaniacz powietrza, który reguluje poziom wilgotności powietrza.
Słodkich snów!