Yoga jest dobra dla Ciebie

Om... Któż nie zna tej mantry, która pomaga się wyciszyć i odzyskać równowagę? Spóźniony pociąg, niekończący się korek, potknięcie na schodach, odmowa płatności kartą, zgubiony portfel, klucze, ładowarka, rozładowany telefon. Nagromadzenie sytuacji, które powoduje, że mało brakuje, by coś w Was pękło.

Często tak macie? Oczywiście w gorączkowej rutynie codziennego życia tak się dzieje ze wszystkimi, mniej lub bardziej regularnie. Nic nowego pod słońcem.
Dajcie sobie spokój z wizerunkiem świętego ze skrzyżowanymi nogami, z rękami lekko leżącymi na kolanach z kciukiem i palcem wskazującym, tworzącymi uniwersalny symbol „tym razem nie tracisz zimnej krwi”. Poświęćcie trochę czasu na zbadanie dyscypliny, która w ostatnich latach jest doceniana przez coraz większą liczbę ludzi, zwłaszcza w krajach zachodnich: jogę. Korzyści, które jest w stanie wnieść do naszego umysłu i ciało, są naprawdę nieocenione. Gotowi? 3... 2... 1...... ommmmm.

Zacznijmy od pewnych technicznych pojęć: joga jest rzeczownikiem męskim, który w sanskrycie oraz terminologii religii pochodzących z Indii wskazuje na praktyki ascetyczne i medytacyjne. Szczególnie w religii hinduskiej jest narzędziem realizacji duchowej i zbawienia, różnie interpretowanego według różnych szkół.
Dlatego joga od dawna kojarzy się w zbiorowej wyobraźni z „lekarstwem na stres”, co niewątpliwie jest prawdą, ale to jednak zbyt wąska definicja!
Dziś wiadomo, że joga poprawia elastyczność, wzmacnia mięśnie, zmniejsza bóle szyi i pleców, zwiększa pojemność płuc, reguluje ciśnienie krwi i łagodzi stres.

Świadoma praktyka jogi wpływa zarówno na umysł, jak i na ducha.
Wymaga cierpliwości i świadomości, a jej ścieżka dotyczy właśnie tego: samoświadomości. Zgodnie z jej filozofią w ciele znajduje się 7 kluczowych punktów, czakr, które można wykorzystać do odblokowania energii. Wiele fizycznych i emocjonalnych stanów nierównowagi zniknęłoby, gdyby energia zgromadzona w tych punktach odpłynęła, do czego prowadzą proste pozycje jogi.

Wiele korzyści przemawia za tym, że ta starożytna dyscyplina jest naprawdę odpowiednia dla każdego, w każdym wieku i w dowolnym miejscu: zawsze znajdzie się dobry moment, aby poświęcić się zajęciom jogi! Nawet, jeśli wydają Wam się statyczne, wiedzcie, że tak nie jest, ponieważ działa całe ciało! W tym celu musicie unikać najtrudniejszych pozycji, koncentrując się na podstawowych asanach. To one pozwalają skupić się na naturalnej krzywej kręgosłupa, na otwarciu ramion, na pozycji głowy, i to jest początek, od którego również poprawia się nasza postawa w codziennym życiu.
Zobaczmy, czym one są!
Tadasana, położenie góry; Uttasana, pochylenie do przodu; Bhujangasana, pozycja kobry; Trikonasana, rozszerzony trójkąt; Sukhasana, pozycja medytacji.

Jesteście ciekawi? I dobrze! Aby zrozumieć, jak najlepiej wykonywać te pozycje, konieczny jest kontakt z mistrzem, nawet w trybie online. Dostępnych jest wiele filmów, w których można krok po kroku zapoznać się z tymi prostymi, ale ważnymi pozycjami, aby wykonać je poprawnie od początku.
Pozostawiamy Wam kilka przydatnych rad. Zawsze wykonujcie rozgrzewkę! Rozciąganie ma zasadnicze znaczenie dla przygotowania ciała do wykonywania ruchów, które - choć proste - są zupełnie nowe!
Oczyśćcie swój umysł. Moment dla jogi jest dla jogi. Wasz umysł musi skupić się na oddychaniu i pracy fizycznej. Być może jest to najtrudniejsze wyzwanie, ale tylko na początku.
Zwróćcie uwagę na swój oddech. To dzięki kontroli oddychania możecie się zrelaksować w pewnych pozycjach i nie marnować energii.