Od LOHAS po gry dla dzieci

Skrót LOHAS (Lifestyles of Health and Sustainability) definiuje rodzaj konsumenta, który  prowadzi ekologiczny styl życia łączący jego potrzeby z misją ochrony planety. Konsument LOHAS dokonując zakupu nie bierze niczego za pewnik, sprawdza pochodzenie produktów i preferuje bio, zdaje sobie sprawę, że każde działanie ma swój skutek; zadaje pytania - głębokie i szerokie. W ten sposób LOHAS jest świadom, że parkiet z tropikalnego drewna bez świadectwa pochodzenia (FSC) może przyczynić się do nielegalnej wycinki lasów deszczowych lub, że jabłka nie mogą wszystkie być doskonale żółte, o każdej porze roku.

Jest to niezwykle duży rynek konsumencki, który w Stanach Zjednoczonych ma wartość około 300 miliardów dolarów.

Nawet w Europie rynek ten rozwija się, stale rośnie i składają się na niego coraz bardziej świadomi konsumenci.

We Włoszech kultura zrównoważonego rozwoju coraz bardziej zyskuje na popularności, a dwie trzecie Włochów zastanawia się, jakie konsekwencje ma marnotrawstwo, wybierając samochody hybrydowe i uprawiając zrównoważoną turystykę.

Chodzi o dokonywanie świadomych wyborów, które będą miały wpływ na naszą przyszłość i na nasze dzieci. I właśnie dzieci dają nam przykład, by dochodzić do celów stopniowo - mówiąc metaforycznie - na czworakach, bez obawy przed zabrudzeniem, nie patrząc na świat z góry.

Dzieci pokazują nam, jak bawić się drewnianą łyżką i przykrywką garnka,  jak dać jedną stokrotkę tym, których kochamy zamiast ogromnych bukietów ciętych kwiatów.

Wyeliminujcie zatem to, co zbędne i zacznijcie szukać mentalnej wyspy, na której los naszej planety będzie najważniejszy.